"Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon, még ha megöregszik, akkor sem tér el attól."
(Példabeszédek 22:6)
Intézményük Regisztrált Tehetségpont. A Közoktatási Törvény által előírt kötelességünk, hogy a tanuló jogát a képességeinek megfelelő oktatáshoz biztosítsuk. Kiemelt feladatunknak tekintjük a tehetséggondozást, mint ahogy ez a református egyház életében több évszázados hagyomány. Meghatározó hangsúlyt kell fektetnünk a diákjainkban rejlő képességek felismerésére és kibontakoztatására. Sikeres tehetséggondozással saját életét, jövőjét is alkotó módon irányítani képes generációt nevelhetünk fel.
A tehetséggondozás megjelenik az iskolai-, egyházi alkalmak, ünnepségek adta lehetőségeknél is. Jól fejleszthető a szociális kompetencia pl. nyilvánosság előtti megnyilvánulás, szervezői képesség, vezetői képesség.
Szülői és tanári igény a tehetséges tanulók fejlődésének előmozdítása. A tantestület elhivatottsága és eddigi gyakorlata a tehetséggondozásban kiemelt jelentőséggel bír.
A kéttanítási nyelvű oktatás keretében az angol nyelv kiemelt szerepet kap. Emelt óraszámban történik az idegen nyelv, és az informatika oktatása is. Diákjaink meseíró és illusztráló pályázatra érkezett munkáit kiadványban jelentettük meg.
Intézményünkben a tehetséggondozás az alábbi formákban történik meg:
Az 1-8. évfolyamon a tehetséges tanulók logikus gondolkodásának természettudománnyal kapcsolatos komplex ismereteinek bővítése is célunk. Ennek megfelelően sor kerül a tehetségek azonosítására, a tehetségfejlesztő foglalkozások megtartására (rajz, mesemondás színjátszókör) keretében. Célirányos a tehetséggondozás alsó és felső tagozaton is.
Az egészség- és környezettudatos nevelés megvalósítása, és a hitélet erősítése hetes projektek formájában történik.
Célunk a tanulók képességeinek feltárása, fejlesztése modern pedagógiai módszerek alkalmazásával. Céljaink elérését segítik a jól felkészült pedagógusok, alacsony osztálylétszámok, a személyre szóló foglalkozások lehetősége és a képességszerinti csoportbontások is.
Kreatív, gyakorlatias, tájékozott harmonikus személyiségek nevelésére törekszünk.
Iskolánkban jellemző a családias, közvetlen légkör. Diákokkal, szülőkkel, kollégákkal ápolt személyes jó viszony. Munkánkban fontos az egyéni bánásmód, az egyéni képességek szerinti fejlesztés.
Hiszünk abban, hogy mindenki tehetséges valamiben, csak meg kell találnunk, miben!